CONTRIBUTIE:

De officiële benaming volgens [afd-13-2] "bondscontributie" en "afdelingsbijdrage"

CONTRIBUTIE zou je kunnen scharen onder 't hoofdstuk FINANCIEEL

Onder FINANCIEEL zou je kunnen laten vallen:
. contributie
. boetes
. begroting
. kascommissie



CONTRIBUTIE:
(de jaarlijkse contributie, lasten en heffingen)


Het rode boekje zei:

Contributie, artikel 3


De Leden dienen aan hun financiële verplichtingen te voldoen door betaling van de bedragen vermeld op het Bondsdiploma van het lopende jaar. Betaling dient te geschieden in niet meer dan twee gelijke delen achtereenvolgens vóór 31 januari en 15 april op de wijze als door de penningmeester bekendgemaakt. Bij te late betaling kan de wettelijke rente in rekening worden gebracht. [alg-13-2] [tuin-7-2]

 

De Bondreglementen zeggen:

[alg-13-2] Zowel de bondscontributie en de afdelingsbijdrage worden door het lid aan het afdelingsbestuur voldaan vóór een door de afdelingsvergadering te bepalen datum.

[tuin-7-2] De lasten zijn jaarlijks bij vooruitbetaling verschuldigd op een in het Huishoudelijk Reglement van de afdeling bepaalde datum.

 

Voorstel:

CONTRIBUTIE:

Bondscontributie en de Afdelingsbijdrage zijn jaarlijks bij vooruitbetaling verschuldigd en worden voldaan aan het afdelingsbestuur. (zie: [alg-13-2])

Uniek voor EH: (volgens voorschrift [tuin-7-2])
Betaling dient te geschieden in eventueel, maar niet meer dan twee gelijke delen op de wijze (data vervallen hier) als door de penningmeester bekendgemaakt.

Leden ontvangen een nota voor boven genoemde aan het begin van het jaar.
Het hele bedrag of eerste deel betaalt men binnen 1 maand na ontvangst van deze nota. Een eventueel tweede deel binnen 3 maanden na nota.








CONTRIBUTIE:
[voor de GIDS]
Dit behelst onder meer:
* Bondscontributie
      o verzekering
      o grondhuur
      o AVVN
* Afdelingsbijdrage
      o vast watergeld
      o gebruik water
      o jubileumfonds
      o ..
Zie ook [tuin-7-1] Aan een ter beschikking gestelde tuin zijn voor het lid lasten verbonden. Die lasten betreffen heffingen van onroerende zaakbelasting, rioolrechten, verontreinigingsheffing, reinigingskosten en andere door de afdelingsvergadering vastgestelde lasten.



Bondsreglementen Referenties met betrekking tot CONTRIBUTIE:







Minder relevant:

[stat-6] - Rechten en plichten met betrekking tot de tuin
[stat-6-9] verschuldiging contributie tot datum van gehele ontruiming


[stat-16] - Boekhouding en financiën
[stat-16-3] gehouding tot betaling contributie en bijdrage door leden en vaststelling bedragen door bondsvergadering
[stat-16-4] vaststelling administratiekosten (boetes) en afdelingsbijdrage door afdeling
[stat-16-5] vaststelling bondscontributie, boetes en heffingen door bondsbestuur
[stat-16-6] indexering administratiekosten (boetes) en heffingen door bondsvergadering



[stat-21] - Agenda (Bondsvergadering)
[stat-21-3-c] vaststelling van contributies, bijdragen en heffingen
[stat-21-3-d] vaststelling van begroting voor volgend boekjaar



[alg-18] - Administratieve maatregelen
Onder een administratieve maatregel wordt verstaan het aan een lid in rekening brengen van administratiekosten (boete) naar aanleiding van een overtreding van een reglement, voor zo-ver de overtreding als een administratief verzuim is aan te merken.

[alg-19] - Bevoegdheid van besturen
1. Bevoegd tot het nemen van een administratieve maatregel, zoals bedoeld in Artikel 18, zijn:
a. het bondsbestuur;
b. een afdelingsbestuur;
2. Het bondsbestuur is bevoegd administratieve maatregelen te nemen tegen personen die lid zijn van de bond.
3. Een afdelingsbestuur is bevoegd administratieve maatregelen te nemen tegen leden die onder zijn afdeling ressorteren.

[alg-20] - Administratieve verzuimen
1. Als administratieve verzuimen worden aangemerkt:
a. het niet of niet tijdig voldoen van verschuldigde gelden;
b. het niet tijdig verschaffen van inlichtingen en gegevens aan een orgaan van de bond;
c. overtreding van de bepalingen genoemd in Artikel 5 lid 1 t/m 10 en in de Artikelen 9 t/m 12 van het Tuinreglement, alsmede in Artikel 2 lid 1 en 2 van het Bouwreglement en de bepalingen genoemd in het Huishoudelijk Reglement van de Afdeling.
2. Het afdelingsbestuur is bevoegd om voor elke week dat een administratief verzuim duurt aan het lid € 12,00 aan administratiekosten in rekening te brengen, zulks tot een maximum van dertien weken.

[alg-21] - Overtreding
1. Indien een administratief verzuim langer dan tien weken duurt, wordt het verzuim als een overtreding, zoals bedoeld in Artikel 7 van het Tuchtreglement, aangemerkt en stelt het desbetreffende bestuur de zaak in handen van de Tuchtcommissie, die de zaak behandelt met inachtneming van het bepaalde in het Tuchtreglement.

[alg-22] - Administratiekosten
1. Van de in Artikel 20 genoemde overtredingen kan door het desbetreffende bestuur het lid via de jaarlijkse tuinnota worden belast met administratiekosten (boete), dan wel kunnen deze kosten afzonderlijk aan de betrokkene in rekening worden gebracht.
2. De aan de betrokkene in rekening te brengen administratiekosten wordt gebaseerd op een jaarlijks op te maken kostenberekening van de extra kosten die de administratie als gevolg van een begaan verzuim maakt.
3. Het desbetreffende bestuur stelt jaarlijks voor elk verzuim het bedrag aan administratiekosten (boetes) vast en doet hiervan voor de aanvang van het seizoen mededeling in de officiële mededelingen.

[alg-23] - Beroep
1. Indien de door de tuchtcommissie opgelegde boete vermeerderd met het bedrag door het desbetreffende bestuur in rekening gebrachte administratiekosten (boetes) meer dan € 115,00 bedraagt, kan de betrokkene hiervan in beroep gaan bij de commissie van beroep.








[afd-4] - Aspiranten
[afd-4-6] verschuldiging contributie aspirant aan de bond



(ik weet niet zeker of ik bovenstaand rijtje compleet had)